Setembre 2005. Josep Pernau visitava els estudis de COMRàdio
Jordi Sacristán, director i presentador del programa Tal com som a la COM, tenia com a convidat al programa del 8 de setembre de 2005 un dels grans noms del periodisme del nostre país: Josep Pernau. Des de la seva columna titulada Opus Mei, el Josep s’havia dedicat a disseccionar l’actualitat durant més de dues dècades a les pàgines d’El Periódico de Catalunya.
Jordi Sacristán el felicitava pels 25 anys d’aquesta columna: en Josep ens explicava que les seves pretensions no anaven més enllà de defensar la democràcia i l’honestedat des d’aquesta petita finestra. També va voler parlar de la seva consideració de la figura del periodista com a escriptor, un escriptor que escriu sobre els temes del dia. Va citar el seu admirat César González-Ruano, quan deia que hi havia escriptors de diaris (nosaltres, deia el Josep) i escriptors en diaris, com el Josep Pla. De la seva llarguíssima trajectòria dins el món del periodisme es queda amb un aprenentatge: a la vida professional s’han de prendre les coses des d’un cert distanciament, només es va permetre apassionar-se per la defensa de la democràcia.
Pernau confiava que la gent pogués recuperar la confiança en la premsa, perduda en part per culpa de la televisió: “als diaris perdura un interès professional per informar amb rigor amb alguns mitjans, no tots”.
No perdeu nota d’aquesta entrevista. La podeu escoltar sencera aquí.
Podcast: Download





